Serhad
Active Member
- 8
- 8
Hi Everyone,
I'm living in Istanbul - Turkey. My car 2013 FB7 White Elegance M/T. My English is not good so this article Turkish
Arkadaşlar Merhaba,
Uzun bir süredir aklımda olan projeme başlıyorum.Bir önceki aracımda ziebart'a yaptırmıştım, şimdi ki biraz el işi olacak
Kimilerine göre olmayan yol sesi bence japon'ların kronik sorunu.Ek olarak araca bir de ses sistemi yaptırdım, dolayısıyla daha tok bir kapı ve zıngırdamayan bir bagaja ihtiyacım var.Yol sesi için'de pütür'ü en kötü ihtimalle dört çamurluğua atmayı düşünüyorum.
Öncelikle malzemelerimiz
1)10'ar Metrelik 2 tane Bitüself aldım.4 Kapı içi saclarını ve bagajı komple kendinden yapışkanlı olan bu malzeme ile kaplayacağım.
2)4 adet akustik sünger, kapılar için.Bitüself kaplamasından sonra, izolasyon yapışkanı ile akustik süngerleri kapılara yapıştıracağız.
3)İzolasyon yapışkanı.
Operasyon için havaların düzelmesini bekliyorum.Salı günü İst'de hava güneşli gözüküyor, o zmn start'ı vereceğiz.Bitüself kaplamasından sonra 1 gün boyunca bekleyip çıkma, patlama, atma varmı diye bakacağız.Ertesi gün akustik süngerleri yapıştıracağız.
Detayları buradan paylaşırım.
Evettt, bazı parmaklarımı ve tırnaklarımızı hissetmiyoruz
ama sonuç gerçekten başarılı ve verdiğimiz emeğin karşılığını aldığımızı düşünüyoruz.
Öncelikle ziebart'a bugün yapılanları (4 kapı,bagaj, alt takım) sayarak fiyat istedim, 2000 TL dedi.İçimden geçenleri tahmin etmişsinizdir
1)Kapı döşemelerini sökmek için 2 adet vida var.Biri ahanda bu, kapı kolu altında.
2)Diğeri cam kumanda'sının altında.
3)Bu vidaları aldıktan sonra, kapıyı güçlüce kendinize doğru çekin zaten çıkıyor, klipslerden kurtuluyor yani.
4)Sıfırına 75.000 TL istenen aracın izolasyonu, sadece kenarları ziftli olan bildiğiniz bir poşet olarak karşımıza geliyor .duv. Burada sinirlenmemek elde değil. 2007 Model jetta'yı söktüğünüz zaman, 2.5 CM'lik keçe ile karşılıyorsunuz .duv.
Neyse aldık dandik çöp poşetini.
5)Bütün takım taklavat döküldü
Bu arada kolonlarımızda JBL GTO-6508C 16 CM Komponent takımı ile değişti.
https://www.atakantuning.com/JBL-GTO-6508C-16cm-Mid-Bass-Takimi,PR-144.html
6)Aynı işlemi diğer 3 kapı'ya da uyguladık ve artık bir molayı hakkettik.
7)İç sac demiş olduğumuz bölgeyi, santim santim ölçerek BiTüself ile kaplamaya başladık.
8)Aynı işlemi diğer kapılar içinde yaptık.
13:00 gibi başlayıp, akşam 18:00'da bıraktık.4 kapı iç saclarını Bitüself ile kapladık.Yarın akustik sünger ile dış kapı saclarını kaplayacağız.Aynı zamanda yarın komple bagajı da kaplayacağız.
Bir sonraki gün alt takım pütür ile bayram'a hazırız
Bu arada tabi ki bir video ile aradaki farkı göstermeye çalıştım.Gerçekten dışarıdan kapıya tıklattığınız zaman ki ses farkediyor.Bir de sünger'i koyunca biraz daha farkedecektir.Dış çamurluk içleri ile, en az %35-40 hem sesi dışarıya daha az verip, hem de dışarıdan daha az ses alırım diye düşünüyorum.
Video:
View: http://www.youtube.com/watch?v=eWC8cLOwnaQ&list=UU1slJPTEZ6EQ-AR_Jj8KVlg
View: http://www.youtube.com/watch?v=SEiD_znuaXs&list=UU1slJPTEZ6EQ-AR_Jj8KVlg
I'm living in Istanbul - Turkey. My car 2013 FB7 White Elegance M/T. My English is not good so this article Turkish

Arkadaşlar Merhaba,
Uzun bir süredir aklımda olan projeme başlıyorum.Bir önceki aracımda ziebart'a yaptırmıştım, şimdi ki biraz el işi olacak

Öncelikle malzemelerimiz

1)10'ar Metrelik 2 tane Bitüself aldım.4 Kapı içi saclarını ve bagajı komple kendinden yapışkanlı olan bu malzeme ile kaplayacağım.

2)4 adet akustik sünger, kapılar için.Bitüself kaplamasından sonra, izolasyon yapışkanı ile akustik süngerleri kapılara yapıştıracağız.


3)İzolasyon yapışkanı.

Operasyon için havaların düzelmesini bekliyorum.Salı günü İst'de hava güneşli gözüküyor, o zmn start'ı vereceğiz.Bitüself kaplamasından sonra 1 gün boyunca bekleyip çıkma, patlama, atma varmı diye bakacağız.Ertesi gün akustik süngerleri yapıştıracağız.
Detayları buradan paylaşırım.
Evettt, bazı parmaklarımı ve tırnaklarımızı hissetmiyoruz

Öncelikle ziebart'a bugün yapılanları (4 kapı,bagaj, alt takım) sayarak fiyat istedim, 2000 TL dedi.İçimden geçenleri tahmin etmişsinizdir

1)Kapı döşemelerini sökmek için 2 adet vida var.Biri ahanda bu, kapı kolu altında.

2)Diğeri cam kumanda'sının altında.

3)Bu vidaları aldıktan sonra, kapıyı güçlüce kendinize doğru çekin zaten çıkıyor, klipslerden kurtuluyor yani.

4)Sıfırına 75.000 TL istenen aracın izolasyonu, sadece kenarları ziftli olan bildiğiniz bir poşet olarak karşımıza geliyor .duv. Burada sinirlenmemek elde değil. 2007 Model jetta'yı söktüğünüz zaman, 2.5 CM'lik keçe ile karşılıyorsunuz .duv.
Neyse aldık dandik çöp poşetini.

5)Bütün takım taklavat döküldü

https://www.atakantuning.com/JBL-GTO-6508C-16cm-Mid-Bass-Takimi,PR-144.html

6)Aynı işlemi diğer 3 kapı'ya da uyguladık ve artık bir molayı hakkettik.

7)İç sac demiş olduğumuz bölgeyi, santim santim ölçerek BiTüself ile kaplamaya başladık.

8)Aynı işlemi diğer kapılar içinde yaptık.




13:00 gibi başlayıp, akşam 18:00'da bıraktık.4 kapı iç saclarını Bitüself ile kapladık.Yarın akustik sünger ile dış kapı saclarını kaplayacağız.Aynı zamanda yarın komple bagajı da kaplayacağız.
Bir sonraki gün alt takım pütür ile bayram'a hazırız

Bu arada tabi ki bir video ile aradaki farkı göstermeye çalıştım.Gerçekten dışarıdan kapıya tıklattığınız zaman ki ses farkediyor.Bir de sünger'i koyunca biraz daha farkedecektir.Dış çamurluk içleri ile, en az %35-40 hem sesi dışarıya daha az verip, hem de dışarıdan daha az ses alırım diye düşünüyorum.
Video:
View: http://www.youtube.com/watch?v=eWC8cLOwnaQ&list=UU1slJPTEZ6EQ-AR_Jj8KVlg
View: http://www.youtube.com/watch?v=SEiD_znuaXs&list=UU1slJPTEZ6EQ-AR_Jj8KVlg